Tangon tiet

Duo Sininen Tuli: Tangon tiet

Perjantaina, 3. lokakuuta, klo 19

Duo Sininen Tuli vie kuulijansa tangon maailmaan. Konsertin aikana kuljeskellaan sekä kotoisissa suomalaismaisemissa että Buenos Airesin kaduilla Argentiinassa, poiketaanpa välillä myös vähän tuntemattomammassa tangomaassa, Italiassa. Ohjelmassa kuullaan sekä vanhoja tuttuja tangoja sekä harvinaisempia helmiä.

Musiikillisen sillan Suomen ja Etelä-Amerikan välillä rakentaa duo Sininen Tuli jossa esiintyvät tammelalainen laulaja ja viulisti Sanna Mansikkaniemi sekä perulaissyntyinen, nykyisin Helsingissä asuva kitaristi, multi-instrumentalisti ja musikologi Camilo Pajuelo.

Syksyllä 2013 tuli kuluneeksi tasan 100 vuotta siitä, kun tango saapui Suomeen. Tätä juhlistaakseen duo Sininen Tuli kutsuu kuulijat mukaansa tangon ja sen juurien lumoavaan maailmaan, ajatuksia herätellen ja esteettistä nautintoa tarjoten. Konsertti liittyy Sinisen Tulen "Tangon tiet - Caminos del Tango" -projektiin, joka etsii valaistusta tangon lähteisiin, kehittymiseen ja nykypäivään.

Liput konserttiin maksavat 10 / 5 €

Järjestäjänä duo Sininen Tuli ja Vihreä Talo

Suomen Kulttuurirahaston Hämeen rahasto tukee Sinisen Tulen tangoprojektia.

www.facebook.com/sininentuli
sanna.mansikkaniemi.com/sininen-tuli/